Vælg kontor
Privat
Erhverv
Nyheder
Om advodan
Advodan Nykøbing Falster
Ring 46 14 59 00

Nygade 2,
4800 Nykøbing F
Tlf: 46 14 59 00
SEND OS EN E-MAIL

Se kort Kundeoplysninger

Advodan Nykøbing Falster

Brug advokaten som tovholder på dit investeringsprojekt

Hvis du overvejer at poste penge i et større anlægsprojekt, kan du med fordel bruge din advokat som tovholder på projektet. På den måde får du en proces med høj grad af sikkerhed og kontrol.

Da der åbnede en ny Burger King og et nyt Go On-tankanlæg ved Nørre Alslev på Falster i marts 2017, var det kulminationen på mange måneders intenst samarbejde mellem en lang række involverede aktører.

Bag hele anlægsprojektet stod en lokal storinvestor, som sammen med erhvervsadvokat Lars Stuckert fra ADVODAN Lolland-Falster startede de indledende forhandlinger op i efteråret 2015.  Da der et års tid senere var styr på alle de overordnede forhold blev det store koordineringsarbejde omkring selve udførelsen af projektet lagt i hænderne på erhvervsadvokat Tina Høpfner – også fra ADVODAN Lolland-Falster.

Multidisciplinær rådgiver
I sin rolle som tovholder på projektet, bistod Tina Høpfner investor som multidisciplinær rådgiver. Hun rådgav blandt andet om entrepriseret, miljøret, erhvervslejeret, finansiering og forretningsudvikling.

På det mere praktiske plan tog hun sig af den overordnede projektstyring, forhandlinger, udarbejdelse af kontrakter og kontraktindgåelse, kvalitetssikring og dokumentation. Hun var også den centrale person, der fungerede som bindeled mellem alle aktørerne. Ud over investor var det blandt andre realkreditinstitut og bank, revisor, totalentreprenør, Guldborgsund kommune, King Food Denmark og den kommende franchisetager.

Overblik og kontrol
Ifølge Tina Høpfner var det en spændende og meget lærerig proces at være en del af.

”Projektet tog fart i efteråret 2016, og herefter gik vi ind i en meget intens periode, hvor rigtig mange forudsætninger skulle på plads, inden projektet for alvor blev sat i gang. Der skulle blandt andet indgås en erhvervslejekontrakt med den kommende franchisetager, totalentreprisekontrakten skulle forhandles på plads, finansieringen skulle på plads med banken, og der skulle købes to grunde af kommunen og herefter indhentes byggetilladelse. Alt faldt på plads d. 24. december, og lige der var det ret svært at forestille sig, at der kunne stå to bygninger klar til indvielse d. 28. marts 2017. Men det gjorde der, ” siger Tina Høpfner.

Hun er ikke i tvivl om, at processen forløb så godt, fordi der hele tiden var overblik og kontrol over alle kontrakter, aftaler og dokumenter. 

Tina Høpfner
VIL DU VIDE MERE?

Tina Høpfner

Advokat Vis faglig profil
Lars Stuckert
VIL DU VIDE MERE?

Lars Stuckert

Advokat Vis faglig profil
GØR SOM 12.693 ANDRE. SE MERE HER
Gør som 12.693 andre

Tilmeld dig vores nyhedsbreve og bliv opdateret på juraen i din hverdag. Vi sender ud to gange hver måned.

Når du udfylder formularen og trykker ”Ja tak, tilmeld mig nu”, giver du samtykke til, at ADVODAN sender dig nyhedsbreve med lokale arrangementer, nyheder og gode råd om jura.

ADVODAN opbevarer og benytter udelukkende de indtastede oplysninger som led i udsendelse af nyhedsbreve. Behandlingen af oplysningerne sker sikkert, fortroligt og i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke og afmelde dig nyhedsbreve fra ADVODAN ved at bruge linket i bunden af nyhedsbrevet.

Læs mere om ADVODANs behandling af personoplysninger her.