Vælg kontor
Privat
Erhverv
Nyheder
Om advodan

Guide: Sådan skal du gøre, hvis dit CPR-nummer bliver misbrugt

  • 20. mar 2018
  • 32 Spørgsmål & svar

I de forkerte hænder kan et stjålet CPR-nummer misbruges til en lang række ting. Det kan bl.a. bruges til at;

  • Bestille varer over nettet med fakturabetaling, så regningen sendes til dig og pakken til tyven.
  • Købe mobiltelefoner og oprette mobilabonnementer
  • Ansøge om kviklån
  • Oprette et kreditkort i dit navn
  • Bestille receptpligtig medicin i dit navn
  • Få adgang til personfølsomme oplysninger (fx dit testamente eller ægtepagt)

Det kan altså være en god ide at passe godt på sit CPR-nummer, da du bl.a. kan ende med at skylde en masse penge til virksomheder eller kreditorer – også selvom du ikke selv har brugt pengene.

Hvad skal jeg gøre, hvis mit CPR-nummer er blevet misbrugt?

  • Lav en politianmeldelse
    Hvis du opdager, at dit CPR-nummer kan eller er blevet misbrugt, skal du henvende dig til det lokale politi og anmelde det. Det gælder alle former for identitetstyveri.
  • Send dokumentation til din bank
    Det kan være en god ide at have en form for dokumentation, der kan bekræfte, at du har været udsat for identitetstyveri (fx en kopi af din anmeldelse eller en kvittering for henvendelsen til politiet). På den måde kan du vise din bank eller kreditorer, at det ikke er dig, der eksempelvis har købt en vare eller taget et lån.
  • Tag kontakt til det sted, hvor misbruget er sket
    Når du opdager, at dit CPR-nummer er blevet misbrugt, skal du kontakte den virksomhed eller offentlige myndighed, hvor misbruget er sket. På den måde kan du forklare, at det ikke var dig, der gjorde købet eller indgik aftalen, og at du derfor ikke mener, at købet/aftalen er gyldig
  • Få hjælp af en advokat
    Det kan være en god ide at kontakte en advokat, hvis du er i tvivl om, hvorvidt du kan bevise, at det ikke er dig, der har indgået handler og aftaler, men en it-kriminel.
  • Opret en kreditadvarsel på dit CPR-nummer
    Ved at oprette en kreditadvarsel får virksomheder (der fx udsteder lån) en advarsel, når nogen forsøger at oprette et lån i dit navn. Virksomheden vil ofte lave yderligere kontrol eller helt give afslag på lånet, fordi de har mistanke om identitetstyveri. Opret kreditadvarsel her
  • Undersøg mulighederne for et nyt CPR-nummer
    Hvis dit CPR-nummer er blevet misbrugt, kan du i særlige tilfælde søge om at få et nyt. Du kan ikke få et nyt, hvis fx din pung er blevet stålet, og du frygter, at CPR-nummeret kan blive misbrugt. Der skal være tale om konkret misbrug af din identitet. Du skal sende anmodningen til Økonomi- og Indenrigsministeriets CPR-kontor. Læs mere her
Vil du vide mere?
Nikolaj Madsen

Nikolaj Madsen

Advokatfuldmægtig | Vis faglig profil
Spørgsmål
William B.B.Kristensen
4/24/2018 3:45:32 PM

Hvorfor har man ikke gjort noget ved det fra den lovgivende magts side?-naivt spørgsmål
måske, da det kun er en ud adskillige problemer!-det burde da være kreditgivers eget ansvar
at man på så spinkelt et grundlag yder lån eller andet-problemet har været påpeget mange
gange i årenes løb!? Med venlig hilsen William Kristensen

Besvar indlæg
Brian Ostermann Petersen
5/17/2018 1:39:59 AM

Hej.
Vil jeg kunne få et nyt cpr nummer, da mit cpr nummer bliver misbrugt gang på gang af et familiemedlem? Han køre tog uden billet, og opgiver så mit navn og cpr nummer. Jeg får så bøder tilsendt, og skal hver gang bevise og overbevise DSB og politiet om at det ikke er mig der har kørt uden billet.
Håber i kan hjælpe. På forhånd tak!
Brian Ostermann Petersen

Besvar indlæg
Nina Munk Andersen
5/17/2018 5:00:27 PM

Hej Brian,
Tak for din besked. Du oplyser, at dit personnummer er blevet misbrugt af et familiemedlem. Har du anmeldt det til politiet? Alle former for identitetstyveri skal politianmeldes til dit lokale politi og med anmeldelsen kan du henvende dig til DSB og vise, at det ikke er dig der har kørt uden billet.

Umiddelbart er det ikke min vurdering, at misbruget er af en sådan karakter, at du kan få et nyt CPR-nummer.

Du er meget velkommen til at ringe til mig på tlf. nr. 46 14 59 14 eller pr. mail nand@advodan.dk for en snak om sagen.

Med venlig hilsen
Nina Munk Andersen

Med venlig hilsen
Nina Munk Andersen
Nina Munk Andersen Advokat | ADVODAN Maribo Se faglig profil
Besvar indlæg
K. L.
9/10/2018 12:00:56 PM

Hvad gør man hvis man opdager at en tidligere arbejdsgiver har mit billede fulde navn og cpr nummer på sin hjemmeside så det dukker op når man Google sit navn? det har åbenbart ligget der siden jeg stoppede for 5 år siden.

Nina Munk Andersen
9/13/2018 6:42:47 PM

Hej K.L.
Du skal bede din tidligere arbejdsgiver om at fjerne oplysningerne (billede og CPR-nr.) fra hans hjemmeside hurtigst muligt. Du skal skrive til ham på mail, så du kan dokumentere din henvendelse.

Såfremt din tidligere arbejdsgiver ikke fjerner oplysningerne fra hans hjemmeside, skal du henvende dig til dit lokale politi.

Med venlig hilsen
Nina Munk Andersen

Med venlig hilsen
Nina Munk Andersen
Nina Munk Andersen Advokat | ADVODAN Maribo Se faglig profil
Besvar indlæg
Christian Fosgrau
10/25/2018 2:43:15 PM

CPR-nummer
Er det ok at en tele-butik kræver cpr nummer for at indlevere en telefon til reparation/garanti service. Jeg har ikke telefon-nummer hos pågældende firma, kun købt telefonen der. Samtidig er det ikke muligt at kontakte deres servicetelefon, for at checke status på uden at afgive sit cpr-nummer.

Til info. Det er telebutikken 3 jeg skriver om . Må gerne slettes fra mit spørgsmål

Besvar indlæg
Nina Munk Andersen
11/27/2018 2:35:44 PM

Hej Christian,

Du er som hovedregel ikke tvunget til at afgive dit cpr. nr., hvis en vare er købt kontant, og virksomheder kan heller ikke kræve at du afgiver personlige oplysninger (cpr. nr., kontonr. mv.), medmindre det sker til udtrykkeligt angivne og saglige formål.
Virksomhederne må ikke stille krav om, at du skal afgive flere personlige oplysninger, end der er behov for. Det vil sige, at hvis din identitet kan fastslås udelukkende ved at bede om fødselsdato, navn og adresse, er virksomheden ikke berettiget til at få udleveret dit CPR-nummer.
De virksomheder der kræver, at du oplyser dem dine personfølsomme oplysninger, som for eksempel CPR-nummer, skal overholde databeskyttelsesloven.

Med venlig hilsen
Nina Munk Andersen
Nina Munk Andersen Advokat | ADVODAN Maribo Se faglig profil
Besvar indlæg
Mia
11/9/2018 8:40:20 AM

Hejsa.
Jeg har lejet et hus igennem en advokat - da der er stillet en varmeblæser og en fugtsuger op pga. vandskade, har jeg ikke tilmeldt mig SEAS - dette er advokaten bekendt med.
Nu får jeg pludselig et velkomstbrev fra SEAS hvor både jeg selv og min kæreste står på. Er det lovligt at advokaten videregiver vores cpr.numre uden vores samtykke?
Vh.
Mia

Nina Munk Andersen
11/27/2018 2:34:47 PM

Hej Mia,

Tak for din besked.

Jeg kan ikke læse hele sagsforløbet ud fra det beskrevne, så du er velkommen til at skrive det pr. mail til nand@advodan.dk.

Det fremgår af SEAS NVE’s hjemmeside, at ejer af en udlejningsejendom automatisk bliver tilmeldt selskabet i tomgangsperioden, når en tidligere lejer flytter. Det er derfor muligt at udlejer har videregivet oplysninger om nye lejere til SEAS. Såfremt I ikke ønsker SEAS som udbyder, skal I henvende jer til SEAS herom.

Med venlig hilsen
Nina Munk Andersen
Nina Munk Andersen Advokat | ADVODAN Maribo Se faglig profil
Besvar indlæg
Bent Jacobsen
11/17/2018 11:19:49 PM

Min hustru har gentagne gange modtaget post fra udbetaling danmark indeholdende personnummer - der har været distribueret af Bladkompagniet - som har været anbragt i røret til avisen. Jeg har klaget til udbetaling danmark, og gjort opmærksom på, at det var deres ansvar, at breve af den art bliver anbragt i min postkasse, men her henviser man til Bladkompagniet. Gentagne henvendelser til Bladkompagniet har ikke ændret ved denne praksis. Hvad gør jeg??
Mvh. Bent Jacobsen

Besvar indlæg
Nina Munk Andersen
12/27/2018 10:04:44 AM

Hej Bent.

Tak for dit spørgsmål.

Bladkompagniet A/S abonnerer på oplysninger (personnummer og adresse) fra CPR-registret, og adgangen hertil fremgår af CPR-lovens § 38.

Bladkompagniet skal efter persondataloven godtgøre, at der er et sagligt formål med at abonnere på den enkelte persons oplysninger, samt sikre at der ikke sker uhensigtsmæssig behandling af personoplysninger.

Som det fremgår ud fra din besked, har du forgæves forsøgt at indgå i dialog med Bladkompagniet. Jeg vil på baggrund heraf, forslå dig at rette henvendelse til Datatilsynet, der fører tilsyn med virksomheders anvendelse af personnumre.

Med venlig hilsen
Nina Munk Andersen
Nina Munk Andersen Advokat | ADVODAN Maribo Se faglig profil
Besvar indlæg
Emma
11/19/2018 11:42:32 AM

Hej, jeg er for nyligt blevet kontaktet af en long-lost faster, der fortæller om en gen fejl. Hun fortalte så at hun skulle snakke med en læge på klinikken om at få et brev til mig med oplysninger, henvendelse og info.
Dum som jeg er, gav jeg hende mit telefon nummer, og CPR nummer, i den naive tanke at det kun skulle bruges til lægen...
Men nu er der tvivl om kortmisbrug...
Hvad bør jeg gøre nu?

Nina Munk Andersen
11/27/2018 2:36:27 PM

Hej Emma,

Tak for din besked.

Du oplyser, at du har oplyst dit cpr. nr. og dit telefonnr. Jeg formoder derfor, at du er bange for, at der kan opstå misbrug via mobilepay. Ud fra de oplysninger som du har videregivet, så er du ikke umiddelbart i risiko herfor. For at der kan oprettes en profil til mobilepay-tjenesten, skal misbrugeren have adgang til dit kortnummer og evt. dine nem-id oplysninger. Du kan se mere på https://www.mobilepay.dk/hjaelp/mobilepay-til-private/kom-i-gang/opsaetning/hvad-kraever-det-at-faa-mobilepay#scroll

Du kan hos Borger.dk indsætte et kreditadvarsel på dit CPR-nummer. Det er en markering som signalere til virksomheder, at de skal være særlig opmærksomme i forbindelse med deres identitetskontrol, før de yder lån eller kredit i dit navn.

Med venlig hilsen
Nina Munk Andersen
Nina Munk Andersen Advokat | ADVODAN Maribo Se faglig profil
Besvar indlæg
Michael
12/4/2018 3:04:01 PM

Hej. Jeg blev den 3 Dec.om aftenen Ringet op af en person ( ikke huske navnet ) som udgav sig for at være fra energiselskabet eniig. Support ( ang strøm )
Vi har lige afmeldt det og fået nyt leverandør om fredagen. D.30 Nov.
Han spøger og lyder ærligt om et tilbud de køre for at få deres kunder tilbage, han spurgte om hvor vi var skiftet til, og lover os strøm til en god pris i 41 kr pr. Kgw. I to år fast.
jeg spøger om hvorfor man ikke fik tilbuddet før og han svare det er en kampagne for at få kunder tilbage og man skulle bekræfte man gerne ville have kampagnen og så skulle man afmelde inden 14 dage. ( fortrydelses retten) .
Han havde min e-mail. Og spøger om mit cpr-nr. Jeg spurgte om de ikke havde den fra før, hvorn han svare nej i følge den nye datelov må de ikke gemme sådan oplysninger, hvorpå jeg så giver ham mit cpr-nummer. Han siger tak og siger han nu vil sende en mail om dette kampagne tilbud til mig. Men har ikke modtaget noget endnu D.4 normalt vil sådan komme med det samme. Hvad kan jeg evt gøre og skal jeg frygte mit cpr-nr bliver misbrugt?
Tænker at om 14 dage der burde komme noget om jeg er tilbage ved det gamle selvskab, men tvivler.

Besvar indlæg
Nina Munk Andersen
12/27/2018 10:16:08 AM

Hej Michael,

Tak for dit spørgsmål.

Efter den nye persondatalov må virksomheder ikke gemme flere oplysninger på dig end højest nødvendigt. Det er derfor meget muligt, at virksomheden der har rettet henvendelse til dig, har haft slettet dig forud for du blev ringet op. Umiddelbart lyder det ikke til, at du er i risiko for misbrug, men hvis du er bekymret, har du mulighed for at oprette en kreditadvarsel på borger.dk, således at du vil modtage besked hvis nogle forsøger at oprette lån eller kredit i dit navn.

Mht. virksomhedens manglende fremsendelse af kampagnetilbud, skal du aktivt acceptere tilbuddet, før det kan gøres gældende af virksomheden. Som du oplyser, har du ikke modtaget tilbuddet efter 14. dage, hvorfor tilbuddet må anses som at være bortfaldet.

Med venlig hilsen
Nina Munk Andersen
Nina Munk Andersen Advokat | ADVODAN Maribo Se faglig profil
Besvar indlæg
Birgitte
7/17/2020 5:21:29 PM

Hej.

Jeg er i den samme situation som Michael, nogen ringede til mig fra et "energiselskab".
Jeg tror, at mine personlige oplysninger måske er blevet stjålet. Han vidste mit navn, adresse, tlf. nummer. Og nu har han også mit CPR-nummer. Lad mig vide, hvis der er noget jeg kan gøre for at undgå problemer i fremtiden. Personen har ikke mit pas, kørekort, NemID og andre oplysninger, men han har mine oplysninger fra sundhedskortet, inkl. CPR-nummer. Kan han bruge det til noget? Fx kviklån, køb online, osv. ? Jeg har lige oprettet kreditadvarsel.

Personen ringede fra et nummer, der er allerede rapporteret af brugere på 180.dk
Han vil også gerne vide mine kontonummer, men det fik han ikke.

Besvar indlæg
Nikolaj Madsen
8/4/2020 1:43:17 PM

Hej Birgitte

Det er rigtig fint, at du allerede på nuværende tidspunkt har oprettet kreditvarsel. Derudover ville jeg tage kontakt til din bank således, at de kan opfange eventuelle uregelmæssigheder på din konto.

Derudover ville jeg ikke for nuværende foretage mig yderligere.

Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du har yderligere spørgsmål eller andet.

Med venlig hilsen
Nikolaj Madsen
Nikolaj Madsen Advokatfuldmægtig | ADVODAN Næstved Se faglig profil
Besvar indlæg
Ruby
12/13/2018 9:25:55 PM

Hej
Min kæreste cpr nr, bliver misbrugt af en person. Som har open virksomhed med med min kæreste navne. Og vi har anmelde hos politi, men det lykkes ikke at politi kan ikke finde den person som der har gjort. Derfor de har lukket sagen. Efter en måneden tide kommer en regninger fra skat jeg vi skulle betale moms hos skat også har jeg ringe ind til skat, og forklar at mit kæreste har ikke åben en virksomhed. Og vi ved slev ikke hvilken virksomhed den person har åben. Men skat har forklar, at hvis det ikke os der åben så kan i godt lukket. Men det har vi gjort og den er lukket siden 2016. Men alligevel stiger moms, gebyr og renter ind hos skat. Og det kan vi ikke stoppe, de siger heltid at de vil gerne have noget oplysninger fra politi, og jeg har sendt til skat alle oplysninger fra politi. Men alligevel vil de ikke slette, de stopper første når politi har fundet den Person. Men politi de har lukket sagen at de kan ikke finde den person.. hvad skal vi gøre, og regninger stiger og nu bliver det snart 30.000 kr... jeg håber du kan svar på mit spørgsmål.

Nina Munk Andersen
12/27/2018 10:40:12 AM

Hej Ruby,

Tak for dit spørgsmål.

Som du oplyser, skal SKAT bruge dokumentation på, at I har anmeldt forholdet til politiet. Ud fra din besked lyder det umiddelbart til, at SKAT mangler at modtage nogle oplysninger.

Henset til at I tidligere har indgivet anmeldelse til politiet og SKAT fortsat gør krav om moms mv. gældende, skal I igen henvende jer til politiet for at anmelde det fulde omfang af misbruget.

Med venlig hilsen
Nina Munk Andersen
Nina Munk Andersen Advokat | ADVODAN Maribo Se faglig profil
Besvar indlæg
Solveig Olesen
3/1/2019 2:15:42 PM

I en bus på vej til Italiensk hotel får gæsterne valgmuligheden mellem at aflevere pas til hotellet ved ankomst eller skrive navn og fødselsdato (ikke CPR!) på en liste, der sendes rundt i bussen. Er det i strid med dataforordningen at listen med flere og flere fødselsdatoer sendes rundt og andre gæster kan se fødselsdato (ikke CPR - altså de sidste 4 tal)? Er det i strid med andre love? Listen afleveres af personalet i bussen direkte til receptionen på det italienske hotel.
Kan man i øvrigt bruge en fødselsdato til "ulovlige transaktioner" - da bør man egentlig ikke fejre fx. en rund fødselsdag....?

med venlig hilsen
Solveig

Besvar indlæg
Sara
3/14/2019 1:41:39 PM

Hej
Jeg er kommet ud af et psykisk og økonomisk voldeligt ægteskab for 7 år siden, og blev skilt via retten for 3 år siden. Min exmand er karakterafvigende og har chikaneret mig meget efterfølgende.
Da jeg fik min årsopgørelse via skat, så jeg, at jeg havde en restskat på 19300 kr. Jeg blev meget undrende og kunne slet ikke forstå det. Da jeg tjekkede beløbene så jeg, at min exmand har været inde og notere, at han har betalt mig 45000 kr i ægtefællebidrag. Dette er direkte løgn, da vi heller aldrig har haft en aftale om ægtefællebidrag. Jeg har været i kontakt med skat, og det er blevet rettet, så jeg i stedet for skal have penge tilbage. Men hvad gør jeg med det han har gjort ved mig? Han har helt personligt været inde og misbruge mig til at få en skattefordel, og selv indtastet mit cpr nr og et stort fiktivt tal, som han har fået en skattefordel af. Jeg er temmelig rystet over, at han fortsætter med at chikanere mig og udnytte mig økonomisk, for egen vinding skyld.
Han har bla i vores ægteskab oprettet virksomhed i mit navn, uden mit samtykke og viden om det, og lavet bedrageri den vej, og holdt mig i økonomisk fangenskab.
Da jeg kontaktede Skat var deres svar bare, at de ville kontakte ham. Men ikke et råd til mig. Sidder igen tilbage med en følelse af, at jeg bare skal finde mig i hans måde at behandle mig på, som åbenbart fortsætter i det uendelige, selv efter at jeg er kommet væk fra ham. Føler aldrig jeg får fred for ham
Hilsen Sara

Torben Jensen
8/1/2019 9:47:30 AM

Hej. Ville jeg kunne få et nyt cpr nr, nu hvor mit bliver misbrugt til indkøb på flere sider ? Jeg har snakket med banken, politi, forsikring, og oprettet en kriditadvarsel ?

Besvar indlæg
Line
10/2/2019 9:58:56 AM

Hej
Jeg har haft indbrud og kan se at indbrudstyvene har kigget på mit pas, men de har ikke taget det med sig. Hvad skal jeg gøre? Der står jo mit cpr-nummer i, og det kan de jo misbruge. Kan jeg komme dette i forkøbet?
Hilsen

Poul-Erik
12/9/2019 4:37:37 PM

Hvad gør man hvis man modtager et brev med en anden persons navn og cpr nummer ?

Besvar indlæg
Nikolaj Madsen
2/10/2020 1:11:19 PM

Kære Poul-Erik

Jeg vil anbefale dig at rette henvendelse til afsender, hvori du gør opmærksom på, at du har modtaget et brev med følsomme oplysninger på en anden person. Efter dialog med afsender, kan du enten vælge at destruere brevet eller sende det retur til afsender.

Med venlig hilsen
Nikolaj Madsen
Nikolaj Madsen Advokatfuldmægtig | ADVODAN Næstved Se faglig profil
Besvar indlæg
Nibras
6/6/2020 12:02:27 PM

Hej en kvinde der arbejder på den skole jeg går på, brugte mit personnummer uden min tilladelse. Er det lovligt?

Nikolaj Madsen
6/12/2020 12:24:14 PM

Hej Nibras

Som udgangspunkt skal du samtykke til, at nogle må behandle dine personfølsomme oplysninger. Der kan dog være visse undtagelser, hvorfor jeg umiddelbart ikke kan komme med en konkret vurdering på foreliggende grundlag.

Såfremt du vurderer, at brugen af dit CPR-nummer har medført risiko for misbrug eller andet, bør du tage fat i skolens ledelse - eller alternativt få juridisk rådgivning til håndtering af sagen.

Med venlig hilsen
Nikolaj Madsen
Nikolaj Madsen Advokatfuldmægtig | ADVODAN Næstved Se faglig profil
Besvar indlæg
Jette
8/19/2020 9:54:43 AM

hej
Der florere disse her sms'er som viser de er fra nemsms, en tjeneste på borgerservice, og jeg var så dum at logge på med cpr og kode, pinligt, jeg kom dog ikke længere end til der hvor de beder om at uploade et billede af mit nem-id kort, nu kommer spørgsmålene: skal jeg melde det nogen steder? hvad kan jeg gøre? skal jeg spærre min konto i banken?
Mvh Jette

Nikolaj Madsen
9/14/2020 1:10:19 PM

Hej Jette

Du skal starte med at rette henvendelse til telefonsælgeren - eller den virksomhed, som sælgeren repræsenterer, såfremt at virksomheden eksisterer. Jeg vil derudover anbefale dig at få oprettet et kreditvarsel. Kreditvarsel kan oprettes her: https://www.borger.dk/internet-og-sikkerhed/Identitetstyveri/Kreditadvarsel

Derudover synes jeg, at du skal rette henvendelse til din bank, så de kan holde øje med eventuelle uregelmæssigheder på din konto.

Skulle oplysningerne have resulteret i, at oplysningerne er blevet misbrugt, skal du få meldt sagen til politiet.

Med venlig hilsen
Nikolaj Madsen
Nikolaj Madsen Advokatfuldmægtig | ADVODAN Næstved Se faglig profil
Besvar indlæg
Nicolaj
9/8/2020 9:52:22 AM

Jeg har været så dum at give mit cpr nr. til en eller anden telefonsælger, som lovede guld og grønne skove. hun fortalte mig alt muligt med at jeg var tilmeldt euroLottoklub og at hun skulle bruge mit cpr nr. er møg bange for at de bruger det til alt muligt lort

Besvar indlæg
Nikolaj Madsen
9/14/2020 1:18:09 PM

Hej Nicolai

Jeg vil anbefale dig at få oprettet et kreditvarsel. Kreditvarsel kan oprettes her: https://www.borger.dk/internet-og-sikkerhed/Identitetstyveri/Kreditadvarsel

Derudover synes jeg, at du skal rette henvendelse til din bank, så de kan holde øje med eventuelle uregelmæssigheder på din konto.

Skulle oplysningerne have resulteret i, at oplysningerne er blevet misbrugt, skal du få meldt sagen til politiet - afhængig af konsekvenserne ved misbrug, bør du kontakte en advokat, der kan yde konkret rådgivning ud fra den situation, som du måtte være i på pågældende tidspunkt.

Med venlig hilsen
Nikolaj Madsen
Nikolaj Madsen Advokatfuldmægtig | ADVODAN Næstved Se faglig profil
Besvar indlæg
Stil et spørgsmål
DU ER I GANG MED AT STILLE
ET SPØRGSMÅL PÅ ADVODAN.DK

Inden du går videre, vil vi gerne gøre dig opmærksom på, at dit spørgsmål bliver synligt her på siden.

Vi opfordrer derfor til, at du tænker over, hvilke informationer du afgiver, når du stiller dit spørgsmål. Vi anbefaler, at du fx undlader informationer om dit helbred, din økonomi eller andre personfølsomme oplysninger. Det kan også være oplysninger om familiære forhold eller oplysninger om din arbejdsmæssige situation, som det er uhensigtsmæssigt at offentliggøre her på siden.

Ønsker du ikke, at dit spørgsmål skal være synligt, har du mulighed for at kontakte et af vores lokale kontorer via kontaktformularen i højre hjørne.

Når du stiller dit spørgsmål her på siden, skal du oplyse din e-mailadresse. Din e-mailadresse bliver ikke offentliggjort men benyttes, så du kan godkende dit spørgsmål, inden det bliver synligt på hjemmesiden. Samtidig benyttes den til at fremsende en mail, når advokaten har besvaret dit spørgsmål.