PrivatErhvervOm Advodan
Jylland
Sjælland
Bornholm

Inkasso - Alle har ret til seriøs og effektiv inkasso

Hvis din kunde ikke betaler, er det vigtigt at have en god inkasso-partner for at sikre den mest effektive inddrivelse af dit tilgodehavende. Hos Advodan Helsingør behandler vi inkassosager effektivt, til rimelige priser og har dig som kunde i fokus.

Det er altid irriterende ikke at få betaling for det arbejde man har udført, de leverede vare eller ydelser som en kunde har modtaget. Det kan være frustrerende at skulle rykke for betalingen igen og igen. I sidste ende kan det gå udover din virksomheds økonomi og i værste fald din egen privatøkonomi.

Advodan Helsingør kan hjælpe dig med at få inddrevet ubetalte tilgodehavender.

Inkassoafdelingen i Advodan Helsingør har udarbejdet nogle unikke løsninger, der sikrer en effektiv inddrivelse og arbejder som udgangspunkt efter No Cure - No Pay princippet.

Det er muligt for os at skræddersy løsninger til netop dine behov.

Kontakt os for at høre nærmere.

Afdelingen har 11 medarbejdere tilknyttet med Advokat Mads Cramer-Kam og Inkassochef Trine Nylén som ansvarlige for afdelingen og Erik Matthiesen adv. (H) som partneransvarlig.

Myterne om inkasso er mange og udbuddet er stort. Med Advodan Helsingør får du en fast sparringspartner, der kan føre dig sikkert gennem forløbet fra rykker til en afsluttet retssag.

Nedenfor har vi samlet nogle simple gode råd.

 

Vi hjælper fra start til slut

Allerede når du siger goddag til din kunde, er det en god ide at lægge fundamentet til en effektiv debitorstyring og inkasso. De indledende aftaler er afgørende for en succesfuld inddrivelse. Derfor hjælper vi dig med at udarbejde forretningsbetingelser og tilrettelægge en effektiv rykkerprocedure.

Vores erfaring viser, at faste procedurer mindsker risikoen for unødvendige tab hvilket kan spare dig for unødige rykkerforløb - en tid du i stedet får frigivet til at bruge på vækst af din virksomhed.

 

Regler skal overholdes

Der gælder en række regler for god inkassoskik, som du altid skal overholde. Er du kunde hos os, bistår vi dig med den viden, der er nødvendig, for at overholde reglerne om god inkassoskik. Hos os kan du få vejledning i, hvordan du skal skrive til de af dine kunder, der ikke betaler.

 

Rykkergebyrer og renter

Du bør sende 1-2 rykkere inden du overlader sagen til os for inkasso. Der skal gå min. 10 dage mellem hver rykker og der må opkræves et rykkergebyr på kr. 100,00. Er din kunde erhvervsdrivende, kan du også kræve et kompensationsbeløb på kr. 310,00, hvis kunden betaler for sent.

Hvis forfaldstiden, dvs. betalingsfristen, ikke er aftalt i forvejen, kan du kræve rente fra 30 dage fra fakturadato. Overfor forbrugere (privat-personer) må du maksimalt kræve en rente svarende til Nationalbankens udlånsrente med tillæg af 8%. 

 

Hvis din kunde er uenig i fakturaen

Hvis din kunde gør indsigelse mod kravet, skal du forholde dig konkret til kundens indsigelse. Er du ikke enig i kundens indsigelse, skal du meddele kunden, at du har modtaget og forholdt dig til indsigelsen, men at du fastholder det fulde krav.

Du må gerne sende sagen til inkasso, selvom kunden gør indsigelsen. Vi skal bare kunne se, at du har forholdt dig konkret til indsigelsen og har fastholdt kravet på betaling. (link)

Indsender formularen...

Har du brug for hjælp til inkasso?

0 kommentar

0 / 700 tegn