Vælg kontor
Privat
Erhverv
Nyheder
Om advodan

Menu

Inkasso

Inkassoprocedure

Hvis din kunde ikke reagerer på hverken rykkere eller inkassovarsel, bør du overgive sagen til inkasso, så snart betalingsfristen er udløbet.

Du er her

ADVODAN tilbyder to forskellige typer opstartsinkasso:

Vi kan hjælpe dig med at vælge den form, der passer bedst til din virksomhed.

I forbindelse med opstarten af en inkassosag skal du sende følgende sammen med fremsendelsesblanketten, som du finder her.

  1. Faktura (kopi af faktura, hvoraf det fremgår, hvad der er købt/leveret/ydet/udført)
  2. Kontoudtog
  3. Rykker og inkassovarsel (kopi af alle rykkere inkl. inkassovarslet)
  4. Korrespondance (kopi af eventuelle breve, e-mails eller lign. til og fra skyldner)
  5. Oplysninger om skyldner (navn, adresse, telefonnummer, CPR-nr. / CVR-nr., e-mailadresse, øvrige relevante oplysninger, herunder om skyldner ejer fast ejendom, bil og lignende)
  6. Indsigelser (det er vigtigt at oplyse, om skyldner har gjort indsigelser mod det fremsatte krav, og hvorfor du har afvist disse krav. Indsigelsen er både gyldig i telefonisk/mundtlig/skriftlig form. Husk at vedlægge kopi af korrespondancen.)

Ønsker du at starte en inkasso-sag, kan du udfylde nedenstående formular. Oplysningerne sendes til dit nærmeste ADVODAN-kontor (baseret på dit postummer). Du vil efterfølgende blive kontaktet af en inkasso-medarbejder for det videre forløb.

Når du trykker på ”Send”, bliver der automatisk sendt en e-mail til dit nærmeste ADVODAN-kontor med de indtastede oplysninger. Derefter vil du blive kontaktet af en inkasso-medarbejder for det videre forløb.

Når du udfylder formularen og klikker ”Send”, bliver der automatisk sendt en e-mail med dine indtastede oplysninger til dit nærmeste ADVODAN-kontor. Herefter vil du blive kontaktet af en medarbejder fra dette kontor.
Dine data bliver ikke gemt på advodan.dk, men ligger kun i den e-mail, som bliver sendt til ADVODAN kontoret.
Alle ADVODAN-kontorer overholder ADVODANs persondatapolitik, herunder reglerne for opbevaring og sletning af e-mails med personoplysninger. Her kan du bl.a. læse, hvordan vi håndterer dine data og hvor længe.

Tak

Du vil blive kontaktet af en
advokat fra ADVODAN inden længe.

 

Hent e-bogen Håndbog i kreditpolitik, rykkerpolitik og inkasso

Få tilsendt vores håndbog og få svar på de vigtigste spørgsmål omkring rykker- og inkassoprocedurer. Du kan også læse om ADVODANs effektive og veludviklede inkassokoncept.

  • 34 sider med vejledninger og gode råd
  • Hjælp til kreditpolitk og rykkerprocedure
  • Gennemgang af effektivt inkassokoncept
Få din håndbog her

Når du udfylder formularen og trykker ”send til e-mail”, bliver du samtidig tilmeldt vores Nyhedsbrev Erhverv.

ADVODAN opbevarer og benytter udelukkende de indtastede oplysninger til at fremsende inkassohåndbogen og som led i udsendelse af nyhedsbreve. Behandlingen af oplysningerne sker sikkert, fortroligt og i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Læs mere om ADVODANs behandling af personoplysningerne her

Har du brug for hjælp til Inkasso?

Indtast dit postnummer og find nummeret på en af vores dygtige advokater i nærheden af dig.

Læs også

Har du brug for hjælp til Inkasso?

Indtast dit postnummer og find nummeret på en af vores dygtige advokater i nærheden af dig.

Du er her
GØR SOM 12.512 ANDRE. SE MERE HER
Gør som 12.512 andre

Tilmeld dig vores nyhedsbreve og bliv opdateret på juraen i din hverdag. Vi sender ud to gange hver måned.

Når du udfylder formularen og trykker ”Ja tak, tilmeld mig nu”, giver du samtykke til, at ADVODAN sender dig nyhedsbreve med lokale arrangementer, nyheder og gode råd om jura.

ADVODAN opbevarer og benytter udelukkende de indtastede oplysninger som led i udsendelse af nyhedsbreve. Behandlingen af oplysningerne sker sikkert, fortroligt og i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke og afmelde dig nyhedsbreve fra ADVODAN ved at bruge linket i bunden af nyhedsbrevet.

Læs mere om ADVODANs behandling af personoplysninger her.