Få personlig rådgivning om 120-dages reglen
Når du ansætter en funktionær, gælder funktionærlovens regler. Som arbejdsgiver bør du overveje, om 120-dages reglen skal nævnes i medarbejderens ansættelseskontrakt. Denne regel giver dig ret til under visse betingelser at afskedige en funktionær, der har været syg i 120 dage, med en måneds varsel til fratrædelse ved måneds udgang.
Hos Advodan har vi erfarne advokater indenfor ansættelsesret, og vi kan blandt andet rådgive dig om:
- Hvis din medarbejder har hyppigt eller længerevarende sygefravær
- De juridiske rammer for opsigelse af en sygemeldt medarbejder
- Brugen af 120-dages reglen
- Optælling af sygedage
- Rådgivning i forbindelse med sygefraværssamtale
- Rådgivning hvis din medarbejder udebliver fra sygefraværssamtale
- Medarbejderen er ”særligt beskyttet”, fx gravid, handikappet mm.
Tag kontakt i dag, og lad en erfaren advokat rådgive dig, hvis du har en sygemeldt medarbejder, eller du ønsker at opsige en sygemeldt medarbejder.
Få hjælp til ansættelsesforholdene i din virksomhed