PrivatErhverv
Jylland
Sjælland
Bornholm

Rådgivning om sygemeldt medarbejder

Har du en sygemeldt medarbejder, er det vigtigt, at du håndterer forløbet korrekt. Skal du opsige en sygemeldt medarbejder, eller skal du gøre brug af 120-dages reglen, så tag en advokat med på råd.

Brug for hjælp?

  1. Personlig rådgivning om sygefraværssamtaler
Mads Cramer-Kam
Advokat, Associeret Partner

Få personlig rådgivning om 120-dages reglen

Når du ansætter en funktionær, gælder funktionærlovens regler. Som arbejdsgiver bør du overveje, om 120-dages reglen skal nævnes i medarbejderens ansættelseskontrakt. Denne regel giver dig ret til under visse betingelser at afskedige en funktionær, der har været syg i 120 dage, med en måneds varsel til fratrædelse ved måneds udgang.

Hos Advodan har vi erfarne advokater indenfor ansættelsesret, og vi kan blandt andet rådgive dig om:

  • Hvis din medarbejder har hyppigt eller længerevarende sygefravær
  • De juridiske rammer for opsigelse af en sygemeldt medarbejder
  • Brugen af 120-dages reglen
  • Optælling af sygedage
  • Rådgivning i forbindelse med sygefraværssamtale
  • Rådgivning hvis din medarbejder udebliver fra sygefraværssamtale
  • Medarbejderen er ”særligt beskyttet”, fx gravid, handikappet mm.

Tag kontakt i dag, og lad en erfaren advokat rådgive dig, hvis du har en sygemeldt medarbejder, eller du ønsker at opsige en sygemeldt medarbejder.

Indsender formularen...

Få hjælp til ansættelsesforholdene i din virksomhed