PrivatErhvervOm Advodan
Jylland
Sjælland
Bornholm

Inkasso – få svar på dine spørgsmål om inkasso og dårlige betalere

Hvad koster inkasso? Hvordan undgår min virksomhed dårlige betalere? Hvilke krav er der til en gyldig faktura? På denne side giver vi dig svar på dine spørgsmål om inkasso og dårlige betalere.

Vi har udarbejdet en række guides, som giver svar på de mest almindelige spørgsmål om inkasso. Vælg det emne ovenfor, som du vil vide mere om, eller få et overblik ved at læse videre her på siden.

Du kan få professionel hjælp til inkasso, hvis din virksomhed har problemer med dårlige betalere.

  • Inkassoadvokat: En inkassospecialist fra Advodan kan rådgive dig om, hvordan du bedst muligt får inddrevet gæld hos dårlige betalere.
  • Inkassosager: Hos Advodan kan vi hjælpe med din inkassosag med vores opstartsprodukt Basisinkasso.
  • Fogedretten: Fogedretten kan under visse betingelser hjælpe dig med at inddrive dine udeståender.
  • Småsagsproces: Du kan ikke bringe en sag for fogedretten, hvis skyldner gør indsigelse mod kravet. I stedet kan vi hjælpe dig med at føre en småsag i civilretten.
  • Afdragsordning: En afdragsordning kan være en god måde at få dine penge igen på. Hos Advodan forsøger vi at etablere en afdragsordning for dig, hvis du benytter dig af vores inkassoprodukter.

Det er altid en god idé at drøfte dine udfordringer med en inkassospecialist, så du får startet din inkassosag rigtigt. Kontakt os i dag – så hjælper vi dig videre med stort eller småt indenfor inkassoområdet.

Krav til faktura – det skal du overholde

Hvis du har problemer med at få en kunde til at betale en eller flere fakturaer, kan inkasso blive relevant. Men du kan ikke sende sagen til inkasso, hvis dine fakturaer ikke overholder kravene til en fakturas indhold.

Læs mere om kravene til faktura

Forældelse af gæld

Vidste du, at der sker en forældelsen af fakturagæld efter tre år? Det betyder, at du ikke vil kunne kræve gælden betalt, hvis du ikke gør noget aktivt for at inddrive din skyldners gæld indenfor tre år.

Læs mere om forældelse af gæld

Rykkerprocedure

Oplever du ofte, at en kunde er længe om at betale din faktura? Så bør du overveje at fastsætte en rykkerprocedure, så du sikrer din virksomhed mod at miste penge på dårlige betalere. En rykkerprocedure skal dog leve op til nogle særlige krav for at være gyldig.

Læs mere om rykkerprocedure

Dårlige betalere? Få 5 gode råd

Som erhvervsdrivende kan det være svært helt at undgå at give kredit til kunder, fordi det er en almindelig forudsætning for at sikre størst mulig ordretilgang og omsætning. Desværre medfører det en fare for, at du ikke får betaling for dine varer, ydelser eller dit udførte arbejde. Du kan heldigvis gøre meget for at begrænse antallet af dårlige betalere til et minimum.

Læs mere her

Allierer du dig med en Advodan-advokat, bliver du klædt på til at navigere i de juridiske krav og muligheder for din virksomhed – og får tryghed omkring hele processen.

Indsender formularen...

Har du brug for rådgivning?

Få hjælp til